problem z turbinĄ (chyba)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • domin_11
    Classic
    • 2010
    • 6

    problem z turbinĄ (chyba)

    Odsprzedam logo za 40zl, ja pokryje koszty wysyłki (niestety nie posiada taśmy dwustronnej). Czyli koszt około 30 zł. Logo tylko na chwilę zostało przyklejone i dlatego nie posiada taśmy.
  • lukaszba
    Classic
    • 2008
    • 10

    #2
    problem z turbinĄ (chyba)

    witam wszystkich na forum od wczoraj stalem sie posiadaczem skody octavi z silnikiem 1.9 tdi pd 105konikow rok 2005 nie powiem bo autko podobalo mi sie zawsze i wkoncu je mam i oczywiscie jestem zadowolony
    zastanawia mnie jednak odglos jakby syreny karetki w oddali podczas jazdy nie wiem co sie dzieje przy dodawaniu gazu zaczyna sie to dziac wiec wnisokuje ze to turbina a moze tak ma byc nie mam pojecia posiadam disla 1 raz ale wydaje mi sie ze jest jednak cos nie tak auta ma kopa nie powiem dotychczas jezdzlem passatem 1.8t 150 i oge smialo powiedziec ze nie narzekam na bvrak mocy w skodzie jednak ten dzwiek jakby syreny w oddali mnie zastanawia
    mam nadzieje ze mi ktos pomoze
    pozdrawiam

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      lukasz, takie wróżenie z koziej du... :szeroki_usmiech

      Może Ci się zdaje bo w 1.8T nie gwiżdże tak głośno turbo jak w TDI :szeroki_usmiech
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Karetka, a ile razy ja juz to slyszalem

        Ile to auto ma przebiegu i czy to jego pierwsza turbina??
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • norbert.s.
          Classic
          • 2008
          • 37

          #5
          Re: problem z turbinom (chyba)

          Zamieszczone przez lukasz
          problem z turbinom (chyba)
          chyba z turbiną?
          Instrumedley multi display full version

          Komentarz

          • lukaszba
            Classic
            • 2008
            • 10

            #6
            Maicroft, jezeli slyszales o tym to moze mi pomozesz bo naprawde dreczy mnie ta sprawa a pozatym widze ze masz skode 2.0 tdi 140 a ja wlasnie zastanawiam sie nad wstawieniem chipa do swojej powiedz mi czy daje rade ta skodzinka ze 140 kucykami i czy warto zainwestowac w tego chipa
            dzieki za pomoc

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez lukasz
              Maicroft, jezeli slyszales o tym to moze mi pomozesz bo naprawde dreczy mnie ta sprawa a
              Nie odpowiedziałeś na pytania jakie zadał Maicroft,
              Zamieszczone przez lukasz
              zastanawiam sie nad wstawieniem chipa do swojej powiedz mi czy daje rade ta skodzinka ze 140 kucykami i czy warto zainwestowac w tego chipa
              na pewno jest żwawsza nie te 105 kucy i 250Nm jakie obecnie posiadasz, ja osobiście cały czas się waham ale moje jest jeszcze na gwarancji i tylko dla tego.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • kucol
                Classic
                • 2007
                • 7

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Karetka, a ile razy ja juz to slyszalem

                Ile to auto ma przebiegu i czy to jego pierwsza turbina??
                Maicroft - możesz rozwinąć kwertię dotyczącą dźwięku przypominającego karetkę??
                Pytam, bo wczoraj miałem wymieniana turbine na nówke sztukę i pojawił mi się dokładnie taki dźwięk przypominający ciche "wycie" karetki, którego wcześniej nie miałem.
                Jakieś sugestie??
                Leon ALH

                Komentarz

                • lukaszba
                  Classic
                  • 2008
                  • 10

                  #9
                  kiedy dodaje gazu na bardzoniskich obrotach zaczyna wyc na poczatku naprawde myslalem ze to karetka i caly czas patrzylem w lusterko i wtedy spostrzeglem sie ze to wlasnie turbina wydaje taki odglos na bardzo niskich obrotach . moja diagnoza jest jedna jest poprostu szpara na laczeniu gdzies na turbinie i ucieka gdzies powietrze ale to tylko gdybanie poprostu trzeba wybrac sie do jakiegos mechaniola tyle narazie

                  Komentarz

                  • Mierzej
                    Drive
                    • 2007
                    • 82

                    #10
                    Witam.

                    Mi tez tak turbina zaczela gwizdzec - dopre okreslenie "jak karetka w oddali". Wczesniej nic takiego nie bylo, w octavi I turbine powinno byc wyraznie slychac po dobrym wcisnieciu gazu ale wtedy gdy porzadnie zabiera sie do roboty, do 1,5-1,6 tys rpm powinno byc cicho... tylko ile ja juz widzialem aut z tdi i z piszczaca turbina...
                    W przyszlym tygodniu zajze pod maske i dam odpowiedz...moim zdaniem i taka mam nadzieje ze to nieszczelnosc na polaczeniach przewodow.
                    Jaki masz przebieg?
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      kucol, No tego skad ten dzwiek sie bierze nie wiem. Zastanawiam sie czy nie jest to kwestia przewodow olejowych do turbiny, poniewaz u siebie zauwazam taka prawidlowosc, ze jak silnik jest zimny to slychac takie wycie, a jak jest cieply to juz tego nie ma. Inna gestosc oleju oraz jego cisnienie.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • lukaszba
                        Classic
                        • 2008
                        • 10

                        #12
                        u mnie jest 130 tys przebiegu i tak wlasnie wyje i najlepsze jest to ze dzisiaj bylem u mechanika na wymianie paskow i powiedzialem mechanikowi zeby osluchal i powiedzial co moze byc powiedzial ze to normalne hehe nie wiem co jest grane ale wpienia mnie to wycie na maxa czekam na kogos innego odp moze ktos bedzie wiedzial fakt jest jeden ze to wycie slychac tylko na niskich obrotach moze faktycznie olej nie wiem? ale za tydz jade na zmiane olejow wiec zobaczymy czy bedzie tak samo pozdro

                        Komentarz

                        • greszczyn
                          Elegance
                          • 2005
                          • 893
                          • Nissan

                          #13
                          Zamieszczone przez lukasz
                          ale za tydz jade na zmiane olejow wiec zobaczymy czy bedzie tak samo pozdro

                          Raczej nic się nie zmieni :? . U mnie na początku "puchacz" "karetka" itp. odgłosy , występowały tylko pod obciążeniem ,w zakresie obrotów od 1800 - 2400 , na luzie żadnych jęków .

                          Obecnie niezależnie od temp silnika ,czy to na luzie , czy podczas jazdy słychać " R- kę"
                          Dzwięk jest słyszalny raczej przy powolnej jeżdzie , przy wyższych prędkościach obrotowych slinika ( pedał w podłodze) już go nie słychać :szeroki_usmiech
                          Również ciekawi mnie co jest przyczyną występowania tego dzwięku . Serwis twierdzi ,że TTTM , ale ........dlaczego ? na to pytanie nie są wstanie odpowiedzieć ( chociaż nie tylko na nie :P )

                          Moja prywatna teoria to : zabrudzony układ recyrkulacji spalin ,bądż jakiś element z nim związany .

                          Komentarz

                          • ufo
                            L&K
                            • 2008
                            • 1475
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                            #14
                            mi się wydaje, że te to jest "urok" tych silników. ja mam octę od nowości i pierwsze co wpadło w ucho to ten właśnie przez was wszystkich opisany odgłos. i występuje on nadal choć parę tysiaków już narobiłem

                            Komentarz

                            • szajan
                              Classic
                              • 2008
                              • 2

                              #15
                              Gdzieś czytałem, że w dieslach /OCTI/ turbo włącza sie przy 1700 obrotach.
                              U mnie to się potwierdza, a mam drugą oktawkę - trzeba sie przyzwyczaić - albo cieszyć, że turbina działa !
                              sahib

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8029
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                kucol, No tego skad ten dzwiek sie bierze nie wiem. Zastanawiam sie czy nie jest to kwestia przewodow olejowych do turbiny, poniewaz u siebie zauwazam taka prawidlowosc, ze jak silnik jest zimny to slychac takie wycie, a jak jest cieply to juz tego nie ma. Inna gestosc oleju oraz jego cisnienie.
                                U mnie na zimno tez słychać turbinę przy zejściu z obrotów na zimno. Nagrałem to dziś telefonem. Wieczorem wrzucę na youtube
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • Perfee
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 179

                                  #17
                                  Ja po 75 kkm musiałem wymienić turbinę, bo stara się rozpadła w czasie jazdy. Wcześniej rzeczywiście był poranny puchacz, teraz już go nie ma... Aby się uspokoić proponuję Ci odwiedzenie jednego z uznanych tunerów. Zrobisz pomiar, porozmawiasz, oni nie jeden silnik słyszeli, znają się
                                  Osobiście radzę Ci zrobić program i cieszyć się większą mocą. Sam tak zrobiłem i jak wiele osób to powtarza, żałuję każdego dnia, kiedy jeździłem bez programu :diabelski_usmiech

                                  Pozdr.
                                  Perfee
                                  149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                                  Komentarz

                                  • Romekm76
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 392
                                    • Opel

                                    #18
                                    jezeli wymienia sie turbo ,nalezy wymienic takze uszczelki te które były odkrecone na wydechu. W bardzo duzo przypadkach to "wycie karetki" cichnie lub wogóle zanika . Sprawdzone w kilku samochodach TDI lecz nie w autach Vag .
                                    Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                                    Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                                    A mówiła mama -
                                    "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                                    http://campaign.scania.com/v8/

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8029
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      [O2]

                                      Wstawiłem film na youtube. http://pl.youtube.com/watch?v=5NnCXAD17ns przy końcu słychać wycie. Jakość może być nie najlepsza, ale słychać o co chodzi. Prosiłbym o opinie co do tego hałasu.

                                      [ Dodano: Pon 05 Sty, 09 15:47 ]
                                      Odświeżę trochę ten wątek, ostatnio słychać cichą "karetkę" jak opisał Maicroft przy zimnym oleju. Przy rozgrzanym nie ma żadnego tego typu hałasu. Olej, który mam teraz wlany to Motul 5w30 507.00/504.00 LL. w bańce obok stoi i czeka na wymianę olej Castrol 5w40. Jest on dużo rzadszy od motula. Taką samo rzadki jak castrol jest mobil 5w30. Więc po wymianie oleju, może jeszcze w tym tygodniu okaże się czy powodem karetki jest gesty olej.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • sontario
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 260
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Więc ja odpowiem na to pytanie: NIE. To nie jest wina oleju. To jest wina turbiny i kropka.
                                        OII Elegance 2.0 TDI

                                        Komentarz

                                        Pracuję...